Kilka wskazówek, jak pralnia może zatrzymać klientów

Budowanie lojalności klientów w branży usług pralniczych wymaga więcej, niż oferowanie nowoczesnych pralek i suszarek. Każda pralnia ma swoje sposoby na zatrzymanie klientów. Najczęściej jest to oferowanie kart lojalnościowych lub dodatkowych usług, takich jak dostarczanie prania do domów klientów czy możliwość chemicznego czyszczenia ubrań. Trzeba przyznać, że to dobre sposoby na wyprzedzenie konkurencji. Przedstawiamy kilka innych przykładów, jak łatwo zbudować lojalność klientów:

Odpowiednie oświetlenie
Jasne oświetlenie tworzy przyjemną i bezpieczną atmosferę w każdym punkcie usługowym. Dobre oświetlenie we wszystkich obszarach ułatwia również klientom poruszanie się po pralni, czytanie instrukcji czy korzystanie z urządzeń, jeżeli mamy do czynienia z pralnią samoobsługową. Istnieje wiele rozwiązań oświetleniowych LED, które zapewniają jasne światło i są wyjątkowo energooszczędne. Możemy dzięki nim nie tylko sprawić, że nasza pralnia będzie bardziej funkcjonalna, ale również sporo zaoszczędzić.

Utrzymanie obiektu w czystości
Jest to właściwie standard. Czysta pralnia mówi wiele o jakości jej usług. Jeśli utrzymujemy zadbany obiekt z nieskazitelnie czystymi podłogami i czystą łazienką, nasi klienci mogą czuć się u nas komfortowo i nie będą mieli wątpliwości, czy skorzystać ponownie z naszych usług. Czyste podłogi, łazienki i maszyny to jedno, ale utrzymanie wrażenia zadbanego obiektu zależy od wielu szczegółów. Niezwykle ważne są czyste okna, które umożliwiają wprowadzenie naturalnego światła do naszej pralni. Wspominaliśmy już o roli oświetlenia. Światło słoneczne zawsze działa na ludzi pozytywnie, wprawia ich w dobry humor i czyni pomieszczenie przyjaznym. Okna bez zanieczyszczeń i smug mogą stanowić bardzo atrakcyjną witrynę sklepową, a także ułatwiają potencjalnym klientom podglądanie tego, co dzieje się wewnątrz. To bardzo istotne z punktu widzenia marketingowego.

Budowanie społeczności
Oferowanie promocji przyjaznych dla danej społeczności to świetny sposób na budowanie relacji z ludźmi z sąsiedztwa. Zaproponujmy na przykład darmową kawę w pierwszą sobotę każdego miesiąca, podarujmy klientom długopis albo kalendarz firmowy z nazwą i adresem naszej pralni. To pokaże, że troszczymy się o nich i sprawi, że interakcja będzie dużo lepsza. Klienci powinni czuć się u nas, jak u siebie w domu. 

Autor